By Peter Carlsson

Tankar, reflektioner och hugskott.

Journalist krävs på en miljon

Det där (journalist krävs på en miljon för att påstått ha brutit mot ett avtal med en medverkande i en bok) är ju intressant. Å ena sidan måste naturligtvis journalister och författare kunna skriva saker om andra utan att de måste inhämta deras godkännande. Yttrandefriheten skulle väl inte vara så mycket värd annars.

Å andra sidan gäller naturligtvis ingångna avtal. Om jag ingår ett avtal med någon om att medverka i ett givet sammanhang, måste jag naturligtvis kunna dra mig ur om sammanhanget inte är det föregivna. Annars blir liksom hela idén med avtal meningslös.

En intressant problematik alltså. Skulle vara minst lika intressant att få ta del av lite olika synpunkter kring den.

Postat i:Allmänt, Arbete, , , ,

Jag stödjer projektet Gula hund

Bekämpa främlingsfientlighet!

Vi gillar olika!

Följ mig på Twitter

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

